De nieuwe leveranciersmanager van Flextender: Jill Zwaneveld

Vanaf januari 2025 verwelkomen we een bekend gezicht in een nieuwe rol binnen Flextender: Jill Zwaneveld wordt onze nieuwe leveranciersmanager. Wie al eens met Jill heeft samengewerkt, weet dat zij gedreven, toegankelijk en doortastend is. Met jarenlange ervaring binnen Flextender heeft zij het bedrijf, de markt en de mensen die hierin werken door en door leren kennen. Dit maakt haar de perfecte persoon om de relaties met onze leveranciers en zzp’ers verder te versterken en uit te bouwen.

 

Jill begon haar carrière bij Flextender als frontofficemedewerker, waar ze de fijne kneepjes van het vak leerde. Ze groeide al snel door naar een rol waarin ze direct in contact stond met zowel opdrachtgevers als opdrachtnemers. Haar talent om bruggen te slaan tussen verschillende partijen en haar oog voor kwaliteit hebben haar keer op keer laten uitblinken. Nu zet zij deze ervaring in om onze dekking in Nederland verder te vergroten en Flextender nog beter op de kaart te zetten binnen de wereld van leveranciers en zzp’ers.

Wat drijft haar in deze nieuwe functie? Wat zijn haar ambities en plannen voor de komende tijd? We vroegen het haar in een kort interview.

 

Jill, je hebt een indrukwekkende carrière binnen Flextender opgebouwd. Kun je iets vertellen over je reis binnen het bedrijf en hoe deze je heeft voorbereid op je nieuwe rol?

Op 1 april 2021 (geen grap) ben ik begonnen bij Flextender na een rijke carrière in de horeca. In eerste instantie begon ik als front-office medewerker, waar ik verantwoordelijk was voor planningen, administratieve afhandelingen en de Nota van Inlichtingen. Tijdens deze werkzaamheden ontdekte ik dat het altijd prettig schakelen was met leveranciers, vaak op een persoonlijker niveau. Dit sprak mij toen al erg aan, terwijl de communicatie met opdrachtgevers wat formeler leek te verlopen.

Omdat ik altijd extreem leergierig ben geweest en stilstand voor mij achteruitgang betekent, kreeg ik na een jaar de kans om door te groeien naar relatiemanager. Door veel te luisteren naar collega’s bij casussen en me in te lezen in de opdrachten, ging dit me goed af. Vanaf oktober 2023 kon ik mezelf senior en teamlead noemen.

Hoewel we natuurlijk kijken vanuit de ogen van de opdrachtgever, hebben we ook dagelijks contact met leveranciers. Tijdens onze werkzaamheden hebben we processen en functionaliteiten geïdentificeerd die we verder kunnen optimaliseren. We zien een duidelijke behoefte aan meer uitleg en een aanspreekpunt voor leveranciers, en dit biedt een geweldige kans voor mij om mijn expertise in te zetten.

 

Wat trok je het meest aan in de functie van leveranciersmanager, en hoe denk je dat jouw aanpak het verschil kan maken?

Wat mij het meest aantrok in deze functie is de mogelijkheid om de dienstverlening van Flextender nog toegankelijker te maken voor leveranciers. Zij verdienen minstens zoveel aandacht als onze opdrachtgevers, want zonder leveranciers is er geen dienstverlening. Door meer kennis te delen over onze werkwijze en feedback van leveranciers te verwerken, zal de kwaliteit van onze dienstverlening voor iedereen significant verbeteren.

 

Welke uitdagingen zie je op het gebied van leveranciersmanagement, en hoe ga je deze aanpakken?

Hoewel deze functie nog in ontwikkeling is, wil ik graag zo snel mogelijk starten met het delen van meer informatie. Hiervoor zal ik enkele tools inzetten, te beginnen met de nieuwsbrief. Kwaliteit en tevredenheid zijn twee belangrijke pijlers binnen deze functie.

  • Hoe kunnen wij onze dienstverlening verbeteren ten opzichte van leveranciers?
  • Hoe kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat de kwaliteit van de aanbiedingen/kandidaten verbetert?

 

 

Flextender wil haar naamsbekendheid onder leveranciers en zzp’ers vergroten. Welke plannen heb je om dit te realiseren?

De kracht van Flextender ligt in onze onafhankelijkheid. We bevragen altijd de hele markt, waardoor elke inschrijving een eerlijke kans krijgt. Hoewel we al sterk presteren, zijn er nog vakgebieden en regio’s waar we ons verder kunnen optimaliseren. Het is een geweldige uitdaging om deze partijen te benaderen en enthousiast te maken. Dit ga ik bereiken door persoonlijke benadering en het strategisch inzetten van sociale kanalen.

 

Wat wil je binnen een jaar bereikt hebben in deze nieuwe rol?

Ik zou graag zien dat we een nog groter bereik en naamsbekendheid hebben gecreëerd binnen alle vakgebieden en regio’s. Daarnaast streef ik ernaar dat onze dienstverlening nog gebruiksvriendelijker wordt.