Werk van nu in historisch Hattem
Wandel je door de Dijkpoort Hattem in, dan ga je zomaar eeuwen terug in de tijd. Maar schijn bedriegt, want je vindt er eigentijdse winkels en horeca. Ook de gemeente is een werkgever van nu. We zijn misschien klein, maar we werken aan grote maatschappelijke opgaven, zoals duurzaamheid, wonen en inclusiviteit. We krijgen het vertrouwen om het beste te doen voor Hattem. Deze uitdaging pakken we samen op. We zijn een moderne organisatie met korte lijnen, een flinke dosis eigen verantwoordelijkheid en veel vrijheid.
Pak jij de kans om al je talenten te ontdekken en te benutten? Bij gemeente Hattem maak je impact op onze bijna 13.000 inwoners en ondernemers, want vanuit persoonlijke aandacht en verbinding bieden we maatwerk en versterken we onze stad.
Ontdek de eigen charme en identiteit van Hattem; een fijne plek om te leven, wonen en werken, met prachtige natuurgebieden, terrassen en musea.
Keten Ruimte, Team Realisatie & Beheer
Het team maakt onderdeel uit van de keten Ruimte en bestaat uit 13 collega’s. Wij beheren en onderhouden de gemeentelijke arealen; grijs, groen, blauw, verkeer, gebouwen, speelvoorzieningen en begraafplaatsen vallen hieronder. Daarnaast handelen wij meldingen, klachten en aanvragen door inwoners m.b.t. openbare ruimte af. Een gedeelte van het team houdt zich bezig met het realiseren van projecten in het kader van onderhoud, vervanging en nieuwe aanleg. Omdat veel werkzaamheden elkaar raken hebben wij veel onderling contact. Dit werkt prettig maar ook gezellig.
Opdracht
De gemeente Hattem is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van een groot aantal objecten in de openbare ruimte; wegen, bruggen, fietspaden, riolering, openbare verlichting, bomen etc. Projecten zoals nieuwbouw en herstructurering hebben hier direct impact op, vaak met nieuw areaal en nieuwe kapitaalgoederen als gevolg.
Als Adviseur Civiele Techniek behartig je de belangen van beheer en onderhoud in uiteenlopende projecten en programma's. Je bent betrokken bij de verschillende fasen van projecten en ontwikkelingen en bent daarnaast verantwoordelijk voor het beheer van wegen, verkeersregelinstallaties en openbare verlichting. Ook zorg je er voor dat areaalwijzigingen in beeld zijn en de overdracht hiervan naar beheer en onderhoud goed verloopt.
Je bent samen met collega’s verantwoordelijk voor de integrale meerjaren onderhoudsplanning. Je zorgt dat deze jaarlijks bijgesteld wordt en je kan deze vertalen naar jaarlijkse en meerjarige onderhoudsprogramma’s en meerjaren investeringen. Hiervoor stem je af met de diverse collega’s van de teams binnen de procesketen Ruimte.
Je hebt affiniteit met andere vakgebieden als groen, kabels- en leidingen en riolering. Je vindt het leuk om samen met anderen te werken aan de opgaven van onze stad en bent in staat om verbanden tussen de verschillende vakdisciplines en fases in een project te leggen, die bij onze opgaven een rol spelen. In samenwerking met collega's zorg jij ervoor dat er een integraal product tot stand komt. Je bent in staat om de verzamelde informatie te vertalen in een integraal advies aan de interne stakeholder.
Als adviseur kun je je goed uitdrukken in woord en geschrift. Je bent een spin in het web op je vakgebied, je onderhoudt een netwerk van collega’s en kennisinstituten zodat je snel de expert kunt aanhaken waar je zelf niet direct het antwoord hebt. Je hebt een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel en kunt functioneren in een werkveld met soms tegengestelde belangen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur civiele techniek in de afgelopen 10 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en bijstellen van meerjarig onderhoudsplannen en meerjarig investeringsplannen;
Selectiecriteria
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting Civiele Techniek (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur civiele techniek binnen een soorgelijke gemeente (tot 20.000 inwoners) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met procesmanagement in de civiele techniek van planfase tot oplevering (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van adviezen aan beheerders en bestuurders (20 punten).
Competenties
- Analytisch
- Besluitvaardig
- Pro-actief
- Prioriteren
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 21 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 22 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 29 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.