Functioneel beheerder – maatschappelijk domein
Purmerend
 
Aanvraagnummer
16318
Duur
3 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
17 June 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en de organisatie is ook het team ICT aan het groeien, hierdoor zijn we van plan om met kennisgebieden te gaan werken. Vanwege ziekte, zijn wij op zoek naar een tijdelijke collega.

Opdracht
Met het team ICT bemensen wij het servicepunt ICT en voeren het systeem- en het functioneel beheer uit voor alle bedrijfsondersteunende systemen. Hiermee ondersteunen we de primaire processen van de organisatie. Naast het reguliere beheer, voeren we diverse vernieuwingen en veranderingen door. Onze ambitie is om deze lijn in de komende jaren door te trekken en daarnaast verder te investeren in de verbinding en relatie met onze interne klanten.

Voor deze functie ligt de focus op diverse applicaties binnen het Maatschappelijk domein. Samen met je collega’s werk je nauw samen met de informatiemanagers en diverse andere collega’s van het Maatschappelijk domein om tot de beste resultaten te komen voor de inwoners en partners.

Werkzaamheden:

  • Je zorgt er voor dat de basis op orde is en beheert de documentatie over applicaties;
  • Je treedt op als contactpersoon naar de leveranciers en andere stakeholders van specifieke applicaties over ontwikkelingen, aanpassingen en problemen. Je zorgt voor het maken en naleven van de gemaakte afspraken;
  • Je signaleert de noodzaak tot functionele aanpassingen en stelt de impact van aanpassingen vast;
  • Je adviseert proceseigenaren, informatiemanagers en key users over het gebruik en de mogelijkheden van de applicaties in combinatie met de processen. Ook doe je voorstellen tot verbetering;
  • Je bent op de hoogte van (wettelijke) ontwikkelingen en neemt deel aan diverse in- en externe overlegvormen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het beheer van applicaties binnen het Maatschappelijke domein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het lezen, schrijven én uitvoeren van SQL, benoem dit duidelijk in het cv;
4. Aantoonbare ervaring met met SQL(-tooling) én Cognos, benoem dit duidelijk in het cv;
5. Aantoonbare ervaring met de database van Suite4sociaaldomein én Suite4socialeregie, benoem dit duidelijk in het cv.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)          
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een functioneel beheer rol waarvan 1 jaar binnen de lokale overheid (45 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het adviseren over informatievoorziening vraagstukken, zoals: het digitaliseren van processen op gebied van ICT (maak dit aantoonbaar in het cv. d.m.v. 2 voorbeelden) (40 punten);
8. Aantoonbare kennis van BiSL (15 punten). 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet én u de Functioneel Beheerder bent waar wij naar zoeken.

Competenties

  • Bent communicatief sterk zowel mondeling als in geschrift;
  • Je bent in staat om gebruikersbehoeften te doorzien en haalt er energie uit om daarmee aan de slag te gaan;
  • Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in kansen en oplossingen;
  • Je bent in staat om collega's te ondersteunen en te overtuigen bij veranderingen;
  • Je wordt enthousiast van technische uitdagingen;
  • Je maakt de werkprocessen en applicaties snel eigen en hebt een gestructureerde werkwijze.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 juni 2024 tussen 14.00 uur en 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 13 juni 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 14 juni 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je  indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 14 juni 2024: Er zijn geen vragen ingediend.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 juni 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.