Klantmanager Inkomen
Uitvoeringsorganisatie BBS
 
Aanvraagnummer
16491
Duur
5 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 juli 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Einde inschrijfdatum
24 June 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht
Vanwege zwangerschapsverlof zijn we op zoek naar een klantmanager inkomen om de caseload te draaien totdat ze weer terug is. De werkzaamheden bestaan uit:

  • Intakes voeren samen met de klantmanager werk en aanvragen levensonderhoud beoordelen;
  • Werkprocessen afhandelen, waaronder bijzondere bijstand, minimaregelingen, tussentijdse onderzoeken, mutaties;
  • Afstemmen met teamleden, toezicht&naleving en juridisch kwaliteit;
  • Rapportages en beschikkingen maken in ons klantenvolgsysteem.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet bij een gemeente (omschrijf dit duidelijk in het cv);
2. Aantoonbare actuele kennis, opgedaan in het afgelopen jaar, van de Participatiewet (aangetoond door middel van een gevolgde opleiding/cursus);
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente;
4. Detavast constructie: de kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;
5. Uurtarief maximaal € 68,00 exclusief BTW / inclusief reis- en verblijfkosten en fee Flextender;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring als Klantmanager Inkomen binnen gemeente; (10 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het draaien van caseload (van intake en aanvragen levensonderhoud tot tussentijdse rechtmatigheidsonderzoeken tot bijzondere bijstand, omschrijf dit duidelijk in het cv); (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met Suite; (40 punten)
9. Aantoonbare productiviteit van meer dan 10 werkprocessen per week (omschrijf dit duidelijk in het cv). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Zie de criteria. De functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja, beperkt, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 juni 2024 tussen 14.00 uur en 17.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 20 juni 2024, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 20 juni 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 20 juni 2024: Er zijn geen vragen ingediend

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 juni 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.