Senior medewerker financiële administratie
Veiligheidsregio Utrecht
 
Aanvraagnummer
16531
Duur
3 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
28-32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
15 juli 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Einde inschrijfdatum
28 June 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. Om hieraan een bijdrage te leveren, is de afdeling Financiën op zoek naar een tijdelijke collega:

Als Senior financieel administratief medewerker ben je klankbord en sparringpartner voor je naaste collega’s van de afdeling Financiën die zich bezighouden met de financiële administratie. Vanuit je kennis en expertise ondersteun je hen bij het oplossen van werkinhoudelijke vraagstukken. Samen met je collega’s heb je een belangrijke rol te vervullen bij het optimaliseren en vastleggen van diverse (financiële) processen.

Opdracht

  • Je organiseert en bewaakt de volledige administratie van a-z;
  • Je bent op de hoogte van de financiële processen en adviseert gevraagd en ongevraagd over het optimaliseren ervan;
  • Je bent verantwoordelijk voor de aansluiting van de sub administraties (bijvoorbeeld crediteuren, debiteuren, salarissen en activa) in het financiële systeem en het beheer van de kostenstructuur;
  • Naast het opstellen van financiële analyses en managementrapportages, verricht je boekhoudkundige invoer- en controlewerkzaamheden en ben je verantwoordelijk voor de maandafsluiting en periodieke aangiften BTW en IV3;
  • Je vervult je een belangrijke rol in de beoordeling en naleving van de Werkkostenregeling (WKR);
  • Je coördineert de werkzaamheden van de afdeling voor de interim controle en de jaarrekening en werkt hierbij nauw samen met de controllers en het team planning en control;
  • Je beschikt over voldoende expertise en senioriteit om sparringpartner van het afdelingshoofd te zijn.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie/Accountancy;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior op de financiële administratie bij een overheidsorganisatie en/of Veiligheidsregio;
3. Uiterlijk beschikbaar per 15 juli 2024 voor 28 to 32 uur per week.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior op de financiële administratie bij een overheidsorganisatie en/of Veiligheidsregio;
 (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Afas als financieel systeem (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en indienen van aangifte BTW en IV3 (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van Wet- en regelgeving Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) provincies en gemeenten (10 punten);
8. Een maximaal uurtarief van € 85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werkwerkverkeer én parkeerkosten (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Praktisch/hands-on ingesteld;
  • Communicatief vaardig
  • Sterk analytisch vermogen;
  • Oplossingsgericht;
  • Teamspeler; verbindend en gericht op samenwerking.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 4 juli 2024 tussen 09.30 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 25 juni 2024 09.00 uur De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 juni 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 26 juni 2024: Er zijn geen vragen ingediend.

Overige informatie

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 juni 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.