Privacy Officer (PO)
Landsmeer
 
Aanvraagnummer
16551
Duur
6 maanden
Opties verlenging
3 maal 3 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
15 juli 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
02 July 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een kleine organisatie met korte lijnen, informele werkrelaties en grote onderlinge verbondenheid. Onze kernwaarde is ‘Samen’. Goed persoonlijk contact met elkaar en inwoners is ons veel waard. Als je onze collega wordt, heb je een breed takenpakket, werk met veel zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en variatie. Landsmeer is een dorpse gemeenschap, gelegen onder de rook van Amsterdam.

Opdracht

  • Je bent de vraagbaak in de organisatie op het gebied van privacy;
  • Je stimuleert het bewustzijn van regelgeving ten aanzien van privacy;
  • Je adviseert, ondersteunt en reikt praktische oplossingen aan;
  • Je beschrijft procedures, weet de rollen in de organisatie aan te geven, maar helpt collega’s om hun verantwoordelijkheid te leren kennen en in te vullen.

Wij zoeken voor een periode van 6 maanden een gemotiveerde en enthousiaste Privacy Officer.

Je (dagelijkse) activiteiten bestaan onder meer uit:  

  • Je bent aanspreekpunt voor het bestuur en management;
  • Je adviseert en ondersteunt collega’s met de privacy aspecten van hun werkzaamheden, zoals Data Protection Impact Assesments (DPIA’s) en verwerkersovereenkomsten;
  • Je formuleert en monitort privacybeleid en procedures;
  • Je onderhoudt contact en vraagt advies aan de Functionaris Gegevensbescherming (FG) en de Chief Information Security Officer (CISO);
  • Je stelt (meerjaren) plannen op voor bewustwording rondom privacy;
  • Je neemt enthousiast collega’s mee en stimuleert het bewustzijn (awareness) in de organisatie, geeft voorlichting en coördineert interne trainingen/opleidingen.
  • Je maakt en beoordeelt verwerkersovereenkomsten en draagt bij aan andere overeenkomsten, waarbij privacy en gegevensbescherming relevant zijn;
  • Je handelt datalekken af;
  • Je houdt het register van verwerkingen en het register van datalekken bij;
  • Je initieert DPIA ‘s en begeleidt deze tot en met het verslag;
  • Je bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van rapportages over privacy, de WPG audit en de bijbehorende jaarplanning;
  • Je verzorgt de aansturing en opleiding van een trainee;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Aantoonbare kennis van AVG en WPG (licht toe waar deze kennis is opgedaan);
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als privacy functionaris;
5. Kandidaat is drie werkdagen per week beschikbaar waarvan minimaal twee in Landsmeer aanwezig;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Kandidaat is drie werkdagen in Landsmeer aanwezig (20 punten);
7. Minimaal 2 jaar ervaring met multidisciplinaire samenwerking met informatiebeveiliging en ICT (20 punten);
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als privacy functionaris (20 punten);
9. Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van DPIA´s (minimaal vijf) (20 punten);
10. Uurtarief maximaal € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten en Fee Flextender (20 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Proactief/initiatiefrijk;
  • Creatief, praktisch;
  • Hulpvaardig;
  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Teamspeler/collegiaal.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen die in onderling overleg bepaald worden.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 4 juli 2024 van 15:00 tot 17:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Kandidaat kan pas starten als het VOG is aangeleverd bij de opdrachtgever.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 28 juni 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 juli 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Namens een geschikte kandidaat stel ik graag de vraag of het mogelijk is om, met inachtneming van een periode (van ong. 1 maand na start) van volledige fysieke aanwezigheid, remote te werken gedurende het restant van de opdracht. Is dit bespreekbaar? 
Antwoord: Het is geen optie om de eerste maand elders werken.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 juli 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.