Projectleiding nieuwbouw circulair ambachtscentrum en milieustraat
Gemeenschappelijke regeling Cure
 
Aanvraagnummer
16601
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
8 uur
DAS opdracht
Nee
Start
zo snel mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Brabant
Einde inschrijfdatum
05 July 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Cure afvalbeheer is een samenwerkingsverband van de gemeenten Eindhoven, Geldrop-Mierlo en Valkenswaard op het gebied van afvalbeheer. Zo’n 100 medewerkers zijn dagelijks in de weer om van ruim 135.000 huishoudens het afval in te zamelen.  

Cure Afvalbeheer leegt niet alleen de grijze en groene minicontainers en ondergrondse containers, maar zorgt ook voor de gescheiden inzameling van oud papier & karton, kunststoffen, grof huishoudelijk afval, glas en Klein Chemisch Afval (KCA). Tevens is zij verantwoordelijk voor het onderhoud en reparatie van de containers en Cure beheert de milieustraten in deze gemeenten.  

Door intensieve samenwerking met lokale overheden dragen wij bij aan een schone en afvalloze maatschappij. Wij regisseren de huishoudelijke afvalketen op een duurzame, innovatieve en concurrerende wijze met als doel  om dit afval te transformeren naar herbruikbare grondstoffen.

Hierbij staan klantgerichtheid en respect voor mens en milieu centraal!

Opdracht
Beschrijving uitgevraagde diensten

Op deze nieuwe locatie wordt een flexibele milieustraat gerealiseerd zoals recent is gerealiseerd in Acht. Nabij deze milieustraat op dezelfde percelen dient een circulair ambachtscentrum (CAC) gerealiseerd te worden, waarin materialen vanaf de milieustraat(ten) van Cure een 2de leven kunnen krijgen en kennis en innovaties samen komen.

Het specifieke project rondom de inzet van een projectleider omvat fase 1 de bouw en ingebruikname van:

  • Milieustraat naar voorbeeld van milieustraat aan de Achtseweg in Eindhoven
  • Milieustraat voor een totaal ruim 100.000 bezoekers per jaar.
  • Milieustraat voor de dagelijkse doorvoer van gescheiden afvalstromen
  • Bouw van de milieustraat dient maximaal duurzaam te gebeuren

Het specifieke project rondom de inzet van een projectleider omvat fase 2 de bouw en ingebruikname van:

  • Circulair-ambachtscentrum waarin startups en ondernemers nieuwe innovatieve ideeën kunnen exploiteren met o.a. materialen vanaf de milieustraat en of milieustraten van Cure
  • Dit CAC dienst samen te kunnen werken met de milieustraat voor de aan en afvoer van materialen en producten
  • CAC dient toegankelijk te zijn voor publiek
  • CAC dient o.a. te behelzen een educatief gedeelte
  • Bouw van het CAC dient maximaal duurzaam te gebeuren

Voor fase 1 In fase 1 is voldoende budget opgenomen voor de ontwikkeling van de milieustraat en de te treffen  voorbereidingen en randzaken. Voor het CAC dient een programma van eisen te worden opgesteld samen met Cure en de gemeente Eindhoven en moet dit programma van eisen leiden tot inzicht over budget dat separate goedkeuring vergt van de gemeente Eindhoven.

Cure werkt in opdracht van o.a. de gemeente Eindhoven, dus moet er rekening gehouden worden met beslismomenten van het bestuur van Cure.

  • Voor het nieuwbouwtraject zal door de projectleider in samenwerking met afdeling inkoop een Architectenbureau geselecteerd moeten worden.
  • Aanvragen van noodzakelijke vergunningen
  • Realisatie van het project in overleg en afhankelijk van de situatie op de markt
  • Inschatting van benodigde capaciteit gemiddeld 8 uur per week. 

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij nieuwbouw trajecten en de aansturing van projectgroep(en);

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
2. Aantoonbare werkervaring met budgetbewaking binnen projecten (10 punten);
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de doorvoer van afvalstromen op milieustraten (10 punten);
4. Minimaal 8 uur per week beschikbaar voor het uitvoeren van de werkzaamheden (20 punten);
5. In het cv is bijgevoegd een Project Initiatie Document (PID) met de verschillende bouwfasen waarin de professional specificeert hoeveel uren verwacht zijn nodig te hebben per door de professional geïnitieerde fase (20 punten);
6. Een maximaal uurtarief van €125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het realiseren van soortgelijke faseringen zoals de voorgestelde fasen 1 en 2 in de opdrachtomschrijving (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

- Gedegen communicatie

- Omgaan met planningen

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen / knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het CV dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij Cure Afvalbeheer zijn gepland op dinsdag 9 juli en woensdagmiddag 10 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 8 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Overige informatie

  • Cure Afvalbeheer kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;
  • Cure Afvalbeheer kan om een verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 2 juli 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 3 juli 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Kunt u iets meer duiding geven op het knock-out criterium, en dan specifiek op wat u onder nieuwbouw schaart? 
Antwoord: Met nieuwbouw in deze aanbesteding wordt expliciet bedoeld het bouwen van een milieustraat en een Circulair Ambacht Centrum.

Vraag: Gunningscriteria 2. dit criteria krijgt 1 punt? Daarmee lijkt de totale punten telling niet te kloppen. Dient dit niet 10 punten te zijn? 
Antwoord: Dit klopt, het is aangepast.

Vraag: Er wordt om een minimale inzet van 8 uur gevraagd gedurende 12 maanden. Er is geen PID document of planning afgegeven door opdrachtgever waarop de inzet per fase specifiek gemaakt kan worden? 
Antwoord: Dit is volgens mij geen vraag.

Ik denk dat u wilt weten waarom er geen PID is toegevoegd. Het antwoord is dan: Wij verwachten van de inschrijvende projectleider dat hij het PID schrijft, zodat wij kunnen zien of de ervaring in dit specifieke project voldoende tot goed is. Hopelijk kunnen ze zo’n PID schrijven en daar een tijdsbesteding aanhangen. Ze dienen de klus namelijk binnen die 8 uur te managen en met goed resultaat af te ronden.

Vraag: 6. In de omschrijving van de opdracht is er ruimte voor max 125,- excl. BTW incl. reiskosten woon-werkverkeer excl. fee flextender. In het invulformulier staat nu incl. fee flextender? Het is exclusief BTW / inclusief reiskosten en fee Flextender.
Antwoord: Ook dit is aangepast. Excuus voor de verwarring.

De reactietermijn van deze marktplaatsopdracht duurt tot vrijdag 5 juli 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.