Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling, Verkeer en Infra, Programmamanagement.
Opdracht
Als omgevingsmanager kun je worden ingezet op wisselende projecten vanuit Wegen en Kanalen. Je zult werken met verschillende perspectieven vanuit de stakeholders in de gebieden.
Je zult werken in een dynamische omgeving waarin de planvorming en zeker ook de participatie vormgegeven moeten worden. Binnen de geldende kaders en uitgangspunten geef je als omgevingsmanager mede sturing aan ingewikkelde en uitdagende opgaven.
Het is de bedoeling dat de kandidaat aan de slag gaat voor de volgende projecten:
N337: De N337 van Deventer naar Zwolle is aan grootonderhoud toe, wat aanleiding geeft om in Den Nul een reconstructie door te voeren en verschillende maatregelen te treffen die de verkeersveiligheid verbeteren. Jij onderhoudt vanuit het projectteam de contacten met de omgeving, adviseert over de strategie en begeleidt de aannemer in zijn bouwcommunicatie.
N377: De N377 ontsluit o.a. Hasselt en Genemuiden naar de A28. De weg wordt vervangen en veiliger gemaakt. Voor het Waterschap Drents Overijsselse Delta wordt een natuurvriendelijke oever aangelegd. Jij bent in het bouwteam het strategisch middelpunt waar communicatie en (externe) belangen bij elkaar komen. In het bouwteam denk jij mee over de technische oplossing en aanpak zodat de omgeving zo min mogelijk hinder heeft. Jij houdt het overzicht wanneer, waarom en hoe aannemer, waterschap, maar ook jijzelf onze stakeholders benaderen.
Ossenzijl: Als omgevingsmanager word je ingezet op het project herstel kades Ossenzijl en Zwartsluis. Er dient onderhoud uitgevoerd te worden aan de kades zodat de veiligheid en de bereikbaarheid geborgd zijn. Het onderhoud kan variëren van klein onderhoud tot complete vervanging. Welk onderhoud nodig is, wordt in het project bepaald. Het project bevindt zich in de vooronderzoeksfase. In deze fase wordt de projectaanpak voor de voorbereiding en realisatie bepaald en worden de onderzoeken met lange doorlooptijd opgestart. Producten waar je als omgevingsmanager voor verantwoordelijk bent, zijn onder andere: indicatieve KES, stakeholderanalyse en conditionering. Het projectteam bestaat uit een projectmanager, contractmanager, omgevingsmanager en projectondersteuner.
REHAB 2: Als omgevingsmanager word je ingezet op het project Rehabilitatie kunstwerken 2 (Rehab2). Het project is erop gericht om 10 objecten middels groot onderhoud weer 30 jaar mee te laten gaan en op elektrotechnisch gebied 15 jaar. We voeren verschillende werkzaamheden uit, zoals het aanpassen en/of vervangen van de elektrotechnische en werktuigbouwkundige installaties en de civiele constructies. De objecten bestaan uit bruggen en sluizen, waarvan 5 objecten op kanaal Almelo-De Haandrik en 5 in Noordwest-Overijssel. Het projectteam is een IPM-team. De projectaanpak is bouwteam. Het bouwteam is in september 2023 gestart. Op dit moment bevindt het project zich in de voorbereidingsfae en de realiatie van het eerste object verwachten we in 2025.
Als omgevingsmanager ben je verantwoordelijk voor het omgevingsmanagement intern en extern. Daaronder valt het stakeholdermanagement met eventueel een ingenieursbureau, met de betrokken medeoverheden, met aannemers, alsook het contact met de directe omgeving. Ook de betrokkenheid van de gebruikers en bewoners van (vaar)wegen en het gebied rond het project behoren tot het omgevingsmanagement. Uiteraard inclusief het organiseren van de gezamenlijke communicatie en informatieavonden. Je geeft mede richting aan de participatie en zorgt voor een degelijke stakeholdersanalyse.
Verder ben je verantwoordelijk voor onder andere het opstellen van de Klanteisen, het inventariseren van de Kabels en Leidingen, het opstellen van een Vergunningenscan en de volledige conditionering voor zover van toepassing in de planstudie.
Als omgevingsmanager ben je primair verantwoordelijk voor de zaken die spelen met en rondom de omgeving. Je stemt hiervoor af met o.a. de projectmanager.
Afhankelijk van de beschikbare uren van de kandidaat is er de mogelijkheid dat je gevraagd wordt om extra projecten of taken op te pakken.
Je bent verantwoordelijk en trekker van het omgevingsmanagement en draagt zorg voor goed stakeholdermanagement dat voldoet aan de eisen die de provincie stelt. Je bent de schakel tussen de omgeving en het project. Daarnaast heb je een gezamenlijke verantwoordelijkheid om de planfase tot een goed eind te brengen, met daarbij oog voor de daarop volgende fasen. Van de kandidaat wordt verwacht daar waar mogelijk een actieve bijdrage te leveren aan de (door)ontwikkeling van het omgevingsmanagement binnen de provincie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als omgevingsmanager op het gebied van infrastructurele projecten binnen een gemeente met +80.000 inwoners, Provincie, Rijksoverheid of Waterschap.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als omgevingsmanager in de planfase (komen tot planologisch besluit) van een infrastructureel project (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de wettelijke procedures die bij vergunningen een rol spelen, zoals bestemmingsplanherziening (MER, natuur, geluid, luchtkwaliteit, stikstof, grondaankoop, ontgronding, water etc.). (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het werken en het opstellen van participatieplannen, stakeholderanalyses én klant-eisen-specificaties (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);
7. Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (5 punten)
8. Als adviseur ben je bij uitstek een verbinder met de omgeving: in- en externe stakeholders. Motiveer hoe jij zorgdraagt voor deze verbinding. Benoem daarbij twee werkvoorbeelden waarbij jouw verbindende rol goed naar voren kwam (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Proactief;
- Omgevingssensitief;
- Politieksensitief;
- Resultaatgericht.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2. Mag uitgevoerd worden door 1 professional voor 32-36 uur voor alle projecten. Of 2 professionels voor minimaal 24 uur die ieder een eigen project doen. Duo-aanbieding is niet mogelijk.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 25 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Hallo, Ik heb een vraag m.b.t. jullie punt over schijnzelfstandigheid: is het wel mogelijk om de opdracht te laten uitvoeren door een zzp'er die wordt aangeboden door een intermediair? Alvast bedankt.
Antwoord: Ook bij aanbiedingen van zzp’ers door een bureau wordt er bij inschrijving wordt de leverancier gevraagd of de professional zzp’er is. Een zzp'er zal in dienst moeten treden bij een bureau zodat diegene een arbeidsovereenkomst krijgt bij een bureau en daardoor geen zzp'er meer is.
Vraag: Jullie schrijven dat deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt betreft inzet van een ZZP'er op deze opdracht. Ik ben benieuwd welke risico's jullie zien gezien een OM rol zich bij uitstek leent voor de inzet van een ZZP'er. Benieuwd naar jullie visie.
Antwoord: Door de verscherpte controle op de wet DBA vanuit de Belastingdienst, zal er gekeken worden of een opdracht een kop en een staart heeft, geen opvang is voor piek en ziekdrukte, de kandidaat onder leiding en toezicht valt of een leidinggevende functie heeft en of de zzp'er een bepaalde expertise meebrengt die een vaste medewerker niet heeft. Meer informtie kan je lezen op onze website (nieuws): https://www.flextender.nl/handhaving-door-de-belastingdienst-en-het-wetsvoorstel-vbar-wat-betekent-dit-voor-opdrachtgevers/
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.