Financieel Administrateur
Baarn
 
Aanvraagnummer
18086
Duur
5 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Uiterlijk 1 november 2024
Opleidingsniveau
MBO+
Regio
Utrecht
Einde inschrijfdatum
21 October 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
De gemeente Baarn zoekt tijdelijk een Financieel Administrateur. Bij de gemeente Baarn richten wij ons op drie kernwaarden, namelijk: samenwerken, duidelijk en verbindend. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte.

Als Financieel Administrateur ondersteun je de organisatie door op juiste en volledige wijze administratie te voeren op het gebied financiën. Dit doe je als professional die breed ingezet kan worden voor de uitvoering van financiele administratie waaronder de debiteuren- en crediteuren administratie.

Opdracht
Je versterkt het team Financieel Beheer als Financieel Administrateur. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het ondersteunen van collega’s en bij de implementatie van een nieuw financieel systeem.

Concreet

  • Je draagt zorg voor de kwaliteit, nauwkeurigheid en consistentie van de gegevens in de financiële administratie.
  • Je draagt verantwoordelijkheid voor het verzamelen en aanleveren van financiële gegevens o.a. betreffende de debiteuren en crediteuren administratie.
  • Je vertaalt en integreert effectief de sub-administraties in de financiële hoofdadministratie.
  • Monitort financiële mutaties en draagt zorg dat deze correct worden verwerkt.
  • Verzamelt en controleert gegevens voor de jaarrekening en begroting.
  • Draagt verantwoordelijkheid voor en ziet toe op een algehele correcte en betrouwbare financiële administratie.
  • Werkt actief samen met collega's van verschillende afdelingen, het managementteam en externe stakeholders om financiële gegevens te verzamelen, te delen en te interpreteren.
  • Kan ondersteuning bieden bij opleiding/ontwikkeling binnen de organisatie op het gebied van financiele administratie voor het nieuwe financieel systeem.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel administrateur bij een gemeente;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 24 uur per week;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo+ niveau in de richting van financiën;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding praktijkdiploma boekhouden; (40 punten)
5. Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken bij de overheid (duidelijk benoemd in het CV); (35 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met financieel gebied met name van de P&C producten; (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Klantgericht: je verdiept je in de behoeften en uitdagingen van de afdeling en dit doe je proactief;
  • Betrouwbaar: je komt afspraken na, werkt nauwkeurig en kwaliteitsgericht;
  • Analytisch: je ziet mogelijkheden tot verbetering van prestaties en doet actief feitelijk onderbouwde verbetervoorstellen;
  • Communiceren: je bent duidelijk in je communicatie - in gesprekken, analyses en adviezen;
  • Verbinden: je bent in staat om in verbinding te komen met mensen en deze in beweging te krijgen, je legt verbindingen over dossiers, teams en afdelingen heen;
  • Politiek-bestuurlijk sensitief: in staat om verschillende belangen en risico’s goed in te schatten en af te wegen;
  • Eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor resultaat en biedt tegelijkertijd ruimte aan anderen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek, drie (3) kandidaten
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Een maximum uurtarief van € 55,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon - werk en fee Flextender.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden vrijdag 18 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.