Adviseur logistiek
Provincie Overijssel
 
Aanvraagnummer
18677
Duur
31 december 2025
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
16-24 uren per week uur
DAS opdracht
Ja
Start
z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
18 November 2024
Eindtijd
09:00 uur

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit beleid, Mobiliteit Uitvoering, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.

Opdracht
Logistiek is zeer belangrijk voor de provincie Overijssel. De provincie heeft een sterke logistieke positie binnen Nederland en Europa, mede dankzij de gunstige ligging van de drie belangrijke logistieke Ports: Zwolle, Twente en Deventer. Deze Ports liggen strategisch op de North-Sea-Baltic-Corridor, een belangrijke handelsroute tussen grote zeehavens zoals Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en Hamburg.

Daarnaast speelt logistiek een cruciale rol in de economische groei en werkgelegenheid van de regio. Goede transport- en vervoersmogelijkheden zijn essentieel voor de ontwikkeling van de provincie. Overijssel zet zich ook in voor duurzame logistieke oplossingen, zoals het bevorderen van goederenvervoer over water, wat bijdraagt aan minder verkeersdrukte en een veiliger wegennet.

Binnen de provincie speelt het platform Logistics Overijssel een provincie breed een belangrijke rol bij het bij elkaar brengen van bedrijven en initiatieven op gebied van logistiek en goederenvervoer in Overijssel. Logistics Overijssel werkt aan de hand van vier thema’s aan een vitale toekomst voor deze sector.

Deze vier thema’s zijn:

  1. Bereikbaarheid en ruimte;
  2. International business;
  3. Duurzaamheid en circulaire economie;
  4. Kennis, onderwijs en arbeidsmarkt.

Inzet
Voor de thema’s: Bereikbaarheid en ruimte  en International business vragen wij ondersteuning voor minimaal 16 en maximaal 24 uur per week.

Inhoud opdracht
Binnen het thema Bereikbaarheid en ruimte werken we voor de modaliteiten weg, water, spoor en ruimte aan diverse opgaven en projecten. Dit doen we samen met onze partners binnen Logistics Overijssel. De transitie neer een circulaire economie heeft grote effecten voor de logistieke sector. Dit gaat gepaard met extra, nieuwe en/of andere ruimte vraag van bedrijven in Overijssel. Ook de logistieke stromen zullen hierdoor gaan veranderen. Dit zal de nodige impact hebben op zowel de ruimte, de bereikbaarheid van Overijssel en voor de Overijsselse bedrijven. Juist deze impact willen we voor Overijssel beter in beeld krijgen. En om op basis hiervan mogelijke vervolgstappen in gang te zetten.

Voor het thema International business is er ondersteuning gewenst voor onze inzet op lobby. Logistics Overijssel heeft de ambitie om haar zichtbaarheid te vergroten in het nationale en Europese netwerk en de netwerkvorming op North-Sea-Baltic-corridor te vergroten. Voor het optuigen van de Baltic Agenda en het daaraan uitvoering geven is ondersteuning gewenst.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Maximum tarief €115 per uur (excl. btw incl. woon-werk - en zakelijk verkeer);
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting (vervoers)economie, mobiliteit of ruimtelijke ordening.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur goederenvervoer/logistiek in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in de voorbereiding - en uitvoering van logistieke projecten bij overheden en/of bedrijven (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met samenwerking met externe stakeholders op regionale schaal en op corridor niveau (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Bestuurssensitiviteit;
- Samenwerkingsgericht;
- Sterke regiseursvaardigheden;
- Strategische denker;
- Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk).

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een tarief van €115,- per uur (excl. btw incl. woon/werk - en zakelijk verkeer)

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 november 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 13 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Ik ben zzp-er en geinteresserd in de opdracht. Kunt u meer gedeailleerd aangeven onder welk voorwaarden een zzp-er de opdracht kan uitvoeren? Zoals het nu beschreven staat is erg algemeen en geeft het weinig houvast om te kunnen besluiten al dan niet in te schrijven.
Antwoord: In het kader van de nakoming van de wet DBA is de opdrachtgever gehouden om bij elke opdracht te toetsen of de opdracht geschikt is voor een zzp’er. Als bij de invulling van de opdracht de indicaties van een ‘Werknemer’ zwaarder wegen dan die van ‘Zelfstandige’ (er is sprake van gezag), dan kan de opdracht niet op zzp basis worden verricht. Dit is een nieuwe ontwikkeling omdat de Belastingdienst heeft aangekondigd vanaf 1 januari 2025 actief te gaan handhaven. Werken op zzp basis houdt alleen bij ons op voor opdrachten die niet geschikt zijn om door een zzp’er te laten uitoefenen. U kunt nog wel de opdracht vervullen als die aan u gegund wordt wanneer u in dienst gaat bij een detacherings- of uitzendbureau.

Werken op zzp basis blijft uiteraard wel open staan voor opdrachten die duidelijk geschikt zijn om als zelfstandige uit te voeren

Voor meer informatie over het naleven van de wet DBA door zowel opdrachtgever als opdrachtnemer en de gevolgen als de wet niet wordt nageleefd, verwijzen wij u naar de volgende sites:

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18 november 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.