Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Ben jij een ervaren juridisch adviseur met frisse ideeën die ons tijdelijk kan helpen op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht en kennis heeft van het omgevingsrecht? Dan hopen wij dat je ons team komt versterken en gaan we samen voor succes! Wij drinken graag een kop koffie met jou om kennis te maken.
Jouw toekomstige team & onze organisatie
Het team is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ruim 25 medewerkers werkzaam op het gebied van communicatie, P&O, juridische zaken en inkoop. Doel van het team is het op integrale wijze verzorgen van interne adviezen, beleidsvorming en ondersteuning van de organisatie op het brede gebied van bedrijfsvoering. Het team is gericht op een optimale verbinding en verweving met de lijnorganisatie en het doorontwikkelen van het zelforganiserend vermogen van de verschillende clusters binnen het team.
Het cluster Juridisch en Inkoop bestaat uit drie juridisch adviseurs, twee adviseurs WOO en privacy, twee inkoopadviseurs, een klachtencoördinator en een secretaris van de bezwaarschiftencommissie.
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Kijk voor meer informatie over de gemeente op Gemeente Overbetuwe.
Wat ga je doen?
Als juridisch adviseur ligt het accent in je functie op:
- algemeen juridische advisering aan medewerkers, management en bestuur op zowel bestuursrechtelijk als privaatrechtelijk gebied;
- adviseren over vraagstukken op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht bij het opstellen en aangaan van overeenkomsten en bij handhavingsbesluiten en overige omgevingsrechtelijke besluiten;
- adviseren en ondersteunen bij juridische geschillen en vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaarprocedures, en eventuele gerechtelijke procedures;
- bijdragen aan en actualiseren van beleidsontwikkeling en meedenken over het realiseren van beleid;
- opzetten en uitvoeren van projecten binnen het eigen team en deelnemen aan multidisciplinaire projecten;
- zorgen voor kennisoverdracht op juridisch vakgebied.
Wat breng je mee?
Als juridisch adviseur ben je een teamplayer; je weet je collega’s te vinden en gebruik te maken van elkaars kennis. Je legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel binnen jouw eigen team als breder in de organisatie; je bent zichtbaar in de organisatie. Je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding en werkt vanuit een proactieve, daadkrachtige opstelling. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je hebt een klantgerichte houding en beschikt over goede adviesvaardigheden waarmee je bestuur, managers en medewerkers van de juiste adviezen kan voorzien. Jij bent tevreden als je het verschil kunt maken voor interne opdrachtgevers en interne klanten.
Dit vraagt om:
➔ een juridische opleiding op minimaal HBO niveau;
➔ aantoonbare werkervaring van minimaal 3 jaar op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht én omgevingsrecht;
➔ aantoonbare werkervaring bij de overheid, gemeentelijke werkervaring is een pré;
➔ herkenning in onze kernwaarden: eigenaarschap, resultaatgericht, zelfbewust en coöperatief;
➔ politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
Wat krijg je daarvoor terug?
Een leuke, afwisselende klus in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving. Gemeente Overbetuwe biedt een inspirerend werkklimaat, waarin medewerkers zich uitgedaagd voelen om tot de beste prestaties te komen. Een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurs- en privaatrecht én omgevingsrecht;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op wo niveau (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering aan medewerkers, management en bestuur (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bijdragen aan en actualiseren van beleidsontwikkeling (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025, vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 18 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 19 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 21 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.