Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collega’s vinden we belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.
Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en voelt het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?
Ouders die slachtoffer zijn van de kinderopvangtoeslagaffaire ervaren grote stress en onrust. Ze voelen zich vaak eenzaam en in de steek gelaten. In veel gevallen zijn er problemen rondom huisvesting, schulden, inkomen, zorg en de opvoeding van kinderen. Als Preventieconsulent Toeslagenaffaire speel je een essentiële rol in het begeleiden van deze ouders naar een betere toekomst. Daarin ga je vol energie en vastberaden te werk. Dat moet ook wel. Omdat deze ouders vaak al een lange geschiedenis hebben in het ontvangen van hulp, is het logisch dat dat zijn weerslag kan hebben op hun emoties. Jij doet gewoon waar je goed in bent en laat je niet van de wijs brengen; hulp- en dienstverlening bieden, als casusregisseur samenwerken en afstemmen met je collega’s met oog voor de verschillende belangen. Met jouw kennis en ervaring bied je zowel praktische als psychosociale hulp (soms ook in het Engels!) en weet je goed de weg naar andere hulp en aanvullende (maatwerk) voorzieningen te vinden.
Wie ben jij?
Je bent enthousiast over jouw vakgebied en zet je graag in om de financiële zelfredzaamheid van inwoners te vergroten. Je bent uitstekend in staat zelfstandig te werken. Je vindt het daarnaast ook leuk om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het loket schulddienstverlening en zoekt actieve samenwerking met collega’s en andere samenwerkingspartners. Je bent communicatief sterk en sensitief. Je kunt inwoners coachen en motiveren voor hulp. Je herkent je in de Purmerendse manier van werken en wil daar actief een bijdrage aan leveren. Wij vragen van jou een afgeronde relevante HBO opleiding (SJD/ MWD), overtuigende affiniteit met schulddienstverlening en werkervaring op HBO niveau.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent binnen het sociale domein;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen op het vlak van de toeslagenaffaire (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig doen van intakes in de afgelopen 2 jaar, waarbij je met voorbeelden kunt aantonen dat je in staat bent breed te kijken / uit te vragen (laat dit duidelijk terugkomen in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener, bewind voering of preventieconsulent (20 punten);
6. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en geeft daarin aan waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
- Je bent positief, pragmatisch en toont daadkracht;
- Je bent analytisch en communicatief sterk.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 25 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vragen:
- Wat zijn de mogelijkheden met hybride werken?
Antwoord: Er zijn, zeker technisch, mogelijkheden tot hybride werken. Onze visie is echter dat deze functie vraagt om face-to-face contact en actieve verbinding met zowel de gedupeerden, als met de collega’s waarmee je samen verantwoordelijk bent voor de brede ondersteuning. We verwachten dus dat je het merendeel van de werkzaamheden vanuit Purmerend uitvoert.
-Hoezo kan een opdracht die ingesteld is als Rijksbrede opdracht niet ingevuld worden door een zzp er? Opdrachten ihkv KOT gerelateerde ondersteuning zijn altijd DBA proof .
Antwoord: Dit is al gecorrigeerd in de uitvraag. Deze opdracht is wel geschikt voor zzp-ers.
-Is eis "1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;" een harde eis of voldoet iemand met hbo werk- en denkniveau met ervaring in dezelfde functie ook?
Antwoord: Aantoonbaar Hbo werk- en denkniveau voldoet ook.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.