Klantmanager Inkomen
Schouwen-Duiveland
 
Aanvraagnummer
20301
Duur
6 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
36 uur
DAS opdracht
Nee
Start
14 april 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zeeland
Einde inschrijfdatum
05 March 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Met zo’n 400 collega’s zetten we ons bij de gemeente Schouwen-Duiveland dagelijks in voor ons mooie eiland. We juichen initiatieven vanuit onze samenleving van harte toe en helpen waar mogelijk. Hierbij denken we niet vanuit wat ‘moet’; we denken juist vanuit wat kan. We stellen hierbij de mensen – onze inwoners, ondernemers, en gasten – centraal. Dit geldt ook voor iedereen die bij de gemeente Schouwen-Duiveland werkt. Omdat ‘de mens centraal stellen’ voor iedere functie wat anders betekent, krijg je bij ons de ruimte om hier je eigen aanvulling aan te geven. Een bewezen sleutel tot succes!

Opdracht

  • Je beoordeelt aanvragen algemene en bijzondere bijstand (voor nuggers én bijstandsgerechtigden) en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt;
  • Je legt en onderhoudt contact met de ketenpartners en hebt een proactieve rol in het uitvoeren van je werkzaamheden;
  • Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken, dit betekent ook dat je periodieke en incidentele heronderzoeken uitvoert;
  • Je werkt actief samen met klantmanager Inburgering & Werk;
  • Je werkt aan het voorkomen en aanpakken van fraude door de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkeringen te beoordelen;
  • Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven.

Team
Het cluster LSZ (Loket Samenleving en Zorg) is gesplitst in een Participatie (Team Werk en Inkomen) en Team Jeugd en WMO. Jij gaat werken binnen het Team Participatie (Werk en Inkomen). Het team Werk en Inkomen bestaat uit klantmanagers Participatie (Inkomen, Werk en Inburgering), consulenten minimabeleid, consulenten terugvordering & verhaal, een sociaal rechercheur, een procesregisseur, kwaliteitsmedewerker en medewerkers van de uitkeringsadministratie.

Het cluster Loket Samenleving en Zorg (LSZ) vormt binnen de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; ruim 70 fte’s) de integrale toegang naar het sociaal domein. Vraagverheldering en inzet van ondersteuning vindt hier op een zo vroeg mogelijk moment en zo dicht mogelijk bij de inwoner plaats. Wat kunnen wij betekenen voor onze klanten? In het cluster vindt ook de toetsing en opdrachtverlening naar specialistische voorzieningen plaats.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager inkomen binnen een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;
3. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: telefoon.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanvragen levensonderhoud. Benoem in het CV waar dit is opgedaan (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met hercontroles rechtmatigheid. Benoem in het CV waar dit is opgedaan (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanvragen bijzondere bijstand voor uitkeringsgerechtigde en niet-uitkeringsgerechtigde. Benoem in het CV waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van SUITE van Centric. Benoem in het CV waar dit is opgedaan (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.  

Competenties
- Plannen en Organiseren;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Goed kunnen samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Vakgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties kunnen worden opgevraagd.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg).
Is hybride werken mogelijk: Minimaal 2 dagen op kantoor op de dinsdag en donderdag.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 maart 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Schouwen-Duiveland heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval je een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval je een Toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). Je zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Door in te schrijven ga je ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA), zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag dinsdag 4 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kan je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kan je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 03-03: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 5 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kan je reageren.