Projectleider Kansrijke Start
Zoetermeer
 
Aanvraagnummer
20486
Duur
9 maanden
Opties verlenging
Nee
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
17 March 2025
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde: met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is. 

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Als Projectleider Kansrijke Start (Jeugd) bij de gemeente Zoetermeer ben je verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van projecten die bijdragen aan een gezonde en kansrijke start voor alle kinderen in de gemeente. Je werkt samen met interne en externe partners, waaronder zorginstellingen, scholen en welzijnsorganisaties, om beleid en initiatieven te ontwikkelen en te implementeren.

Opdracht
Ontwikkelen, uitvoeren en monitoren van het programma Kansrijke Start binnen de gemeente. Aansturen van projectteams en samenwerken met verschillende stakeholders en regio Haaglanden. Verzamelen en analyseren van data om de effectiviteit van het programma te waarborgen. Adviseren van het gemeentebestuur en collega’s over jeugdbeleid en -projecten. Bewaken van de voortgang, financiën en kwaliteit van projecten.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein;
5. Aantoonbare werkervaring met het jeugdbeleid van een gemeentelijke instelling, duidelijk naar voren komend van uit het cv;

Gunningscriteria
6. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van sociale wetenschappen of jeugdzorgdomein (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of beleidsadviseur met preventief zorgbeleid (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het GALA/IZA akkoord en de ketenaanpakken, duidelijk blijkend uit het cv (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het geven van advies binnen het sociaal domein van een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de doelgroep jeugd binnen het sociaal domein van een gemeentelijke instelling (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
1. Analytisch en strategisch;
2. Communicatief en slagvaardig;
3. Planmatig werken en verbinden;
4. Schrijfvaardig en gericht op resultaat.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur). 

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: ma t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 maart 2025 tussen 09.00 uur en 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 13 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 14 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 13-03: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 17 maart 2025, 09.00. Tot die tijd kunt u reageren.